Galeri Pengantin Rose MZ

. Sunday, June 7, 2009
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Menyediakan perkhidmatan :-
1. Menerima tempahan pakaian lelaki dan perempuan
2, Menyewakan pakaian pengantin
3. Pakej perkahwinan / andaman
4. Hiasan pelamin / hiasan meja pengantin
5. Menyewakan hiasan bilik pengantin seperti cadar, kelambu dan hiasan bunga
6. Jurugambar
7. Gubahan hantaran

Puan Rose
016 - 850 0835 / 03 - 8739 2871
No. 37, Jalan Besar, 43000 Kajang, Selangor.

12 comments:

Anonymous said...

Rose MZ ni penipu nak mampus. selalu sangat tukar harga. masa tempah cakap harga lain. bila dah siap, kena tambah harga. lepas tu, dah penah dengar kes derang ni suka curi kain customer tukar dengan kain murah.wtf???? macam ni la orang melayu berniaga.

Anonymous said...

eh yeke? saya pun ada pengalaman kain ditukar dengan kain murah. sebelum ada kawan pernah cakap, jangan pergi Rose MZ ni sebab mak mertua dia dulu pernah kena kat situ. kain yang dibagi tak cukup nak buat baju. rupa-rupanya dia ambil kain orang untuk dibuat kasut. n pengalaman saya pulak kakak saya bagi kain lain, tapi ditukar dengan kain yang tak ada kualiti. sekarang baru saya percaya. tak berbaloi betul. dengan harga yang mahal. mula-mula charge beads pada baju harga 250. kemudian bila dah siap, derang call kata terbuat beads lebar sikit. so kena tambah 100. dah siap baru nak cakap? gila betul kaut untung macam tu.

Anonymous said...

yeke mcm tu?... alhamdulillah saya tempah baju ngan dia ok jer.. dah 15 tahun kot saya tempah baju ngan dia.. takda masalah pun... erm takpalah masing2 ada pendapat masing2.. cuma saya harap tak kena kat saya lah..

Anonymous said...

Rose MZ is the best tailor I ever had. As for me being a regular, alhamdulillah is the best ever for me. Kualiti bagus dan yang penting honesty. Selalunya pelanggan yang suka bagi kutukan yang melampau selalunya mereka tak tahu mcm mana sebenarnya kerja pekerja Rose MZ. Saya sendiri selalunya menempah pakaian yang beribu ringgit dari rose mz tak pernah ada sebarang masalah malah makin lama makin bagus.

Anonymous said...

saya pun pernah gak anta baju untuk tunang suh dia wat.. cam haram jadiknyer
masa tanya ble ble dah la mahal nak mampos.. charge buang manik n pasang balik.. tp x buat pun.. ni ker ??

jangan aa anta kat mak cik penipou ni..

pastu aku ader komplen kat dia ckp quality baju dia x sepadan ngan harga secara nicely aku ckp.. sekalik dia kata aku perempuan giler...

teruk bahasa carutan dier..

so u all xyah aa anta.. g je la anta kat dzul classique sebelah kedai dier tuh...

hope korang x kena la cam aku..
baju tunang aku langsung x pakai sebab cutting dier teruk giler...
cangkat sini, tertaik sana.. dahla kain yg aku bli tu mahal giler... adoiiii....

Anonymous said...

hurmm.. as for me, diaorg ni layan customer ikut 'PANGKAT' kalau org tu kaya and berpangkat, SURE layanan PERGH!! tapi kalau customer tu nothing or tak de nama, hurmmm.. mintak maaf jer la..
nak tgk manik2 yg di jahit, SGT TAK KEMAS weyy! tgk depan mmg cantik, TGK belah dalam jahitan manik! kata BOUTIQUE! jahitan makcik tailor yg tak terkenal lagi lawa!
MAAF laa PN.ROSE dan kuncu2.. kalau nak cekik darah org MALAYSIA, kamu semua boleh balik laaa negara asal!
wasalam

Syaza Nadiah said...

sangat betul last comment ni. dorang mmg layan customer ikot pangkat. masa my family first time datang, dorang macam taknak layan. muka masing-masing macam tahi (pardon my language), ye la, sebab kitorng pakai selekeh gila. pakai baju rumah je, sbb rumah dekat. but lepas we took out our kain-kain from the paperbags yg kitorng bawak, terus muka ceria. then terus peramah semacam. maklumlah, kain-kain kitorng tu semua boleh dikatakan agak mahal. the upside? dorang mmg buat kerja cepat :)

Anonymous said...

selama saya dan family saya tempah kat dorg...ok je..dekat 10 tahun dah..memang xde anta kat kedai lain..xde masalah pun..dan dengar dari custumer2 lain yang anta kat situ..sume ok je..xde yg complain..pada yang buat fitnah tu...ingat la balasan ALLAH..tak takot erk azab ALLAH..?? kalau betol dorng macam tu..dah lama kami sekeluarga kene..padahal ada gak kami anta kain2 yg murah..yh mahal pun ade..sama je layanan dorang.. :) sama je quality dorg..moga ALLAH memberi petunjuk ke jalan yg benar..

Anonymous said...

Butik Pengantin ROSE MZ.
Agak glamour juga terutama untuk penduduk Kajang.
Terletak bersebelahan Butik Dzull Classic.
Dah lama jugak aku menjadi pelanggan ROSE MZ.
Rasanya dah lebih 4 tahun aku jaadi customer tetapnya.
Kebanyakan baju aku, dia yang jahit.
Harganya boleh tahan. RM1000, RM1500, RM2000 pun ada.
Murah2pun RM700 untuk jubah maxi yang macam selalu aku pakai ke meeting tu.
Jika blause, sehelaipun dah RM280 hingga RM400 harganya.
Tetapi paling penting bagi aku ialah sedap dipakai dan cantik terletak
apabila disarungkan di badan.

Paling aku suka, servicenya tip top.
Cepat siapnya.
Dua hari dah siap. Sediakan ongkasnya saja ya.
Semuanya ditanggung beres.

Baju aku sekeluarga memang aku dah tempah kat ROSE MZ.
Dulu aku je.
Lepas tu aku bawa anak2 dan adik beradik mana yang tinggal di KL
ni datang tengok butik ni.
Sekarang semua dah jadi pelanggan.

Baju2 aku banyak yang aku tempah dengan butik ini.
Baju dinner, baju untuk majlis formal, baju kasual, seluar panjang,
baju untuk hari raya,
baju untuk kenduri, jubah labuh untuk ke haji dan umrah
pun aku tempah dengan
butik ROSE MZ.

Cakaplah nak baju apa, semua butik ni boleh sediakan.
Tuan punyanya, Rose dan anak2nya dah kenal dan tahu sangat selera aku.
Ada waktu aku call by handphone je untuk tempah.
Kain, colour dan coraknya, semua Rose yang sediakan.
Dia dah tahu warna dan corak kesukaan ku.
Rose juga dah faham sangat, jika maxi bagaimana, jika blause macam mana,
jika baju sepasang macam mana, jika seluar apa gayanya
atau tudungnya sekali.
Bagi tahu je, bila nak pakai baju tu, dua haripun Rose boleh siapkan.
Ada waktu, jika ada baju yang dijahitnya siap, dia akan call
aku dulu kot2 aku mahu.
Aku gi tengoklah, jika berkenan bayar je.
Jika tak berkenan, baru dia akan call customernya yang lain.
Aku boleh recomand butik ini pada sesiapa yang nak cari tempat jahit baju.

Anonymous said...

Hurmmmm comment yg last ni nampak sgt menipu. Ini mesti sama ada staff atau ahli keluarga yg comment masuk bakul angkat sendiri. Boleh pulak panjang lebar tulis komen. Nama rose mz dah lama tercemar dengan sikap rose mz dan hasil kerja mereka makin lama makin mengarut. Harga mahal gila tak setanding dengan hasil kerja. Rose mz ni patut tutup saja kedai. Ada beberapa baju saya yg mereka buat hancur terus. Bila di minta utk baiki, mereka kata tak boleh la kena beli kain baru la. Bukannya mereka yang nak ganti, tp saya yang kena bazir duit lagi. Rose mz mmg penipu. Dinasihatkan berhati hati dengan mereka.

Anonymous said...

kalau dah ade sifat dengki..mmg la kate cam ne pun..org kate menipu..kalau xpercaya..meh singgah blog ni tgok..

http://faridahmohdali.blogspot.com/2011/06/butik-pengantinrose-mz.html

Anonymous said...

Ada satu butik pengantin, kat Kajang jugak.. berdekatan dengan Maybank, pekerja dia Mak Nyah suka meraba... Bila tempah baju kita suruh buat lain bila siap jadi lain! Dia ni pun suka curi kain customer pas tu kain tu dia buat kasut... Ni memang perangai buruk semua pemilik butik agaknya.. tu pasal diarang ni kaya cepat.. Kalau nak pilih pakej perkawinan aku cadangkan korang survey kat Butik Pengantin DSanggul atas Am Bank Bandar Baru Bangi... Makeup cantik, Tempahan baju pun dengan harga yang berpatutan..